Terbaik Dari Muazfaris

Wednesday, June 8, 2011

Mengimbau Kembali: Kisah aku ketika LI...

1 minggu ni memang da tak ada idea nak wat entry kat blog ni... Pas makan tadi teringat pulak masa praktikal tahun lepas... Hahaha..Memang tak boleh nak lupa la pengalaman kat kilang tu... Macam- macam benda yang jadi, dari sekecil- kecil hal sampai la ke sebesar- besar masalah...

Memang kalau diikutkan sejarah kilang tu, aku la yang paling banyak wat hal.. Tapi bukan wat jenayah la tapi aku ni paling banyak cuti+MC+ponteng... Tak ada la banyak mana pon, just 20++ hari jek aku tak pergi kerja.. 
Hahaha...

So, masa aku praktikal ni memang banyak kali la supervisor aku ni cari salah aku.. Apa yang aku wat memang tak kena kat mata dia... Untuk penetahuan korang, dia nimemang anti aku sejak masuk lagi sebab aku memang tak tahu nak kendalikan mesin CNC... Tapi memang bodoh la dia gak kan sebab aku masuk situ pon aku nak belajar... Kalau aku tak tahu, dia mestilah ajar aku.. betol kan??? Bengong punya supervisor.. Hahahaa...

Masa bulan puasa la yang paling aku suka sebab budak Nepal yang paling banyak wat kerja untuk aku.. Tapi si supervisor aku ni saja jek cari masalah dengan aku, bukan aku tak tunjuk kat dia yang aku ni boleh kerja tapi dia tu jek cam sengal jek nak menilai orang... Satu pagi tu aku sampai awal kat tempat kerja, shif pon belum tukar lagi, dia boleh cakap aku tak wat kerja, asyik nak duduk jek... Hati aku pana la dia cakap cam tu, aku lawan la balik nak backup diri sendiri... Aku rasa diri aku menang hari tu...

Da lepas 5 bulan aku praktikal tiba la masa lecturer aku nak datang wat pernilaian... Berdebar sangat rasanya sebab supervisor aku ni memang nak jumpa lecturer aku... (nak mengadu pasal aku katanya)... Masa lecturer da sampai tu la baru aku rasa cam nak cercabut jek nyawa sebab tak da satu ayat pon supervisor aku tu cakap aku ni baik.. Semuanya negatif jek sampaikan lecturer aku backup aku balik... Nasib baik gak la dia tak tunjuk punch card aku.. kalau tidak, memang masak la aku kena ulang sekali lagi praktikal..

So, moral of the story... Jangan lawan cakap supervisor atau penyelia kalau nak selamat... Jangan ponteng kerja tapi MC ok la kot... Dan yang terakhir, jangan lupa lirik... hahahahahaha.....


2 comments:

kotak bulat said...

prktikal sem brape? npe still tak tau gne cnc?
amuk kos mekanikal kan..
dlu ak pegi li pun, bnyak ponteng.tp bos ak terbaik!

Sufri Dan Yasmin said...

sem 4 praktikal.. blaja CNC sem 5.. ne la aku tau nak wat projek gune CNC timetu.. tapi banyak gak la aku blaja kat sane.. nk harap kannan ajar alamatnye mang x pandai la sampai bile2.. huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...