Terbaik Dari Muazfaris

Saturday, February 4, 2012

Tips untuk internet


Kelajuan broadband adalah satu yang agak merumitkan bagi pengguna. Kita nampaknya  sentiasa terdedah kepada butang- butang download yang menjadi suatu pautan kepada laman lain tetapi realitinya kita kecewa dengan keadaan tersebut. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perkara yang boleh kita lakukan untuk mendapatkan kelajuan broadband yang terbaik dan di sini Mr Labu bagi 5 tips yang mungkin berguna.
1. Periksa kelajuan download sebenar anda. Abaikan iklan dengan mengelirukan anda untuk mengetahui kelajuan download dan anda mesti tahu kadar kelajuan broadband anda. Bandingkan bahawa apa yang anda dapat dan jika anda mempunyai jalan mudah untuk download, cari perbezaan antaranya.


2. Pastikan bahawa talian telefon rumah anda tidak rosak. Sedikit kerosakan tidak boleh menyekat panggilan telefon anda tetapi boleh melambatkan broadband anda sebagai isyarat jalur lebar memindahkan lebih banyak maklumat.






3. Jika anda menggunakan rangkaian rumah wireless (wi-fi) pastikan ia dilindungi (protect), jika tidak jiran-jiran anda boleh mencuri atau mengakses perkhidmatan jalur lebar anda dan dan ini bermakna penggunaan menjadi lebih banyak dan lebih perlahan.

4. Berhenti menggunakan wi-fi serta- merta. Walaupun ia adalah benar-benar berguna dan memudahkan anda, ia sebenarnya lebih perlahan berbanding anda menggunakan broadbang menggunakan kabel.

5. Periksa pelayar yang anda sedang gunakan kerana ini boleh memperlahankan kelajuan internet. Internet Explorer adalah sangat popular tetapi versi yang lebih lama memuat turun maklumat lebih perlahan. Menaik taraf kepada versi 7 atau cuba pelayar alternatif seperti Google Chrome atau Mozilla Firefox.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...