Terbaik Dari Muazfaris

Friday, March 16, 2012

Minta maaf pada haiwan

Pernah tak korang menyakiti haiwan peliharaan atau melihat orang menzalimi haiwan itu? Selepas tu, pernah tak korang minta maaf dengan haiwan tu sebab kebiadapan korang tu? Bukan apa, haiwan pun makhluk tuhan juga kan, apa salahnya kita saling menyayangi... Bagi seorang rakyat china ini, dia telah meminta maaf kepada haiwan bagi pihak semua manusia tau... Tak percaya? Tengok gambar kat bawah ni...




"Saya ikhlas memohon maaf kepada anda bagi pihak manusia." kata-kata seorang lelaki yang melutut di hadapan kandang haiwan di zoo di Kunming, ibu kota wilayah Barat Daya China.

Mengulangi tindakan ini, lelaki yang mendakwa untuk menjadi seorang artis, Shankong Pian, berkata beliau mahu meminta perlindungan haiwan melalui gerak isyarat ini.

Pian juga dipanggil untuk menubuhkan sebuah perayaan perlindungan haiwan dan membuat memohon maaf kepada haiwan dengan melutut di hadapan mereka.

Beberapa saksi mengkritik Pian untuk membuat persembahan. "Saya membuat persembahan," katanya. "Dan saya perlu memberitahu semua orang tahu seseorang itu membuat memohon maaf kepada haiwan atas nama kemanusiaan," kata Pian.

1 comment:

cik pika said...

skurabg2 nye die mntk maaf.. kite nih????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...