Terbaik Dari Muazfaris

Friday, July 22, 2011

Betul Ke Yossi Benayoun Kena Boo???


Selepas kemenangan 1-0 skuad Chelsea keatas skuad pilihan Malaysia XI, memang aku puas hati lah dengan keputusan perlawanan tu walaupun corak permainan yang ditunjukkan skuad negara adalah paling hm3 bagi aku. Salah seorang pemain yang diturunkan pada separuh masa pertama ialah Yossi Benayoun dan tahukah korang yang dia ni seorang Israel???

Ada yang suka dan ada yang tak suka, itulah adat dunia, tapi betulkah dia ni kena boo masa perlawanan semalam? Maklumlah, aku tengok bola pun kat tv saja, tak tahu pun apa yang betul- betul terjadi kat stadium tu. Bagus juga dia kena boo, aku pun tak suka permainan dia sejak dia kat Liverpool lagi.. Huhu... Antara petikan yang mendakwa Benayoun ni kena boo...


"Yossi Benayoun was booed throughout Chelsea’s pre-season tour opener - because he is an Israeli.
Benayoun was the first player from Israel in recent memory to play in Muslim-majority Malaysia, which is a staunch supporter of the Palestinians and has no diplomatic ties with Israel.
The midfielder was booed and jeered during the first half of Chelsea’s 1-0 win over a Malaysian XI."
sumber: http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Chelsea-news-Yossi-Benayoun-racially-abused-throughout-pre-season-game-Malaysia-because-he-is-Israeli-article774057.html

Apa- apa pun korang boleh nilai lah apa yang terjadi, dan dimana toleransi digunakan dalam kehidupan. Saudara kita di Palestin, fikir- fikirkan lah sebelum melindungi seorang yang menyakiti saudara kita...

1 comment:

Muaz Faris said...

dah tengok keputusan akhir malaysia lawan singapura? jom ke http://www.muazfaris.com/2011/07/keputusan-akhir-singapura-5-malaysia-3.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...