Terbaik Dari Muazfaris

Tuesday, July 26, 2011

Seksi??? Bukan Semestinya Jahat...???

Gambar Hiasan

Busy gila lah bila dah jadi student ni... Macam- macam nak fikir, dengan projek akhir lagi tak siap... Adoyai... Tadi aku layan lah tv dan aku tertarik dengan kenyataan seorang hamba Allah ni... "tak semestinya saya seksi, saya ni jahat"... Macam selalu pula aku dengar kenyataan macam ni... Apa nak kisah kan, orang punya hal... Tapi kenyataan tu macam dibuat tanpa berfikir jer... Memang korang yang buat kenyataan ni selalunya tak kacau hidup orang lain pun... Tapi pernah tak korang fikir yang semua perbuatan tu ada pembalasannya sama ada baik atau buruk... Korang yang buat kenyataan macam ni ibarat tak hormatkan sensitiviti agama tu sendiri...

Contohnya lah, ada seorang perempuan yang sedang mendedahkan badannya dengan pakaian yang tidak menutup aurat tetapi mengucap kalimah Allah... Dapat bayangkan tak??? Aku tak nak lah sentuh pasal tak pakai tudung, nanti mesti alasannya, "tak semestinya pakai tudung tu baik"... Betul tak??? Huhuhu.... Korang pun boleh fikir yang mana baik dan buruk, tapi tolong jangan persendakan agama di khalayak ramai macam depan kamera ke kan.... Lagi- lagi orang yang semua orang kenal tu... Buat malu diri sendiri jer nanti...O_o

2 comments:

cucu umie said...

tak tahulah nak cakap apa..harap2 kalo mahu cakap itu fikirkan dahulu..jgn lepas shje..

sue perbs.. said...

mcm dh slalu dngr ayat ni.. ape2 pon pndai2 la pikir tnggungjwb kite sbgai hamba Allah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...